Underligt möte!

Igår var jag på stan med min rara väninna Ylva. Hade köpt en svart julstjärna för att matcha mitt vardagsrum men den gav inget mysigt sken så det var bara att springa på stan och hitta en ny. Speciellt som tom. ungarna kommenterade den. Väl ute på stan så ringde vi efter mamma och tog en matbit på Chili nam nam tillsammans med Ylvas dotter Josefine. De serverar underbar Thai mat.

Hur som så för de som inte vet så har min underbara mamma gått i pension och tanken var ju att hon skulle ta livet med ro och träffa sina barn barn och bara må gott och ja......

Haha, den som trodde det känner inte min mor. Hon har sedan jag var 12 varit i gummibranchen och sålt däck på både längden och bredden.  Dessutom finns det ingen som slår henne när det gäller att göre reklam för sig själv. För att var på den säkra sidan nu under pensionen ifall hon skulle få tråkigt så startade hon upp några andra små idéer hon gick och bar på. En av dessa små saker är en inriktning i en annan liten branch inom gummi. Nämligen kondomer.
Äckligt, var min lilleprins kommentar när han fick höre detta. Den stora däremot undrarde hur många man kunde kvittera ut gratis när man nu hade en mormor som jobbade med sånt. För hon ville väl inte ha några barnbarns barn ännu eller hur.

Hur som så satt vi där när de trevliga Nyköpingsprofilerna Robin Stegmar, Pär Malmström och Göran Gillinger strosar in med sällskap. Jag hälsar lite försiktigt med tanke på att vi faktiskt stött på varandra genom tiderna och man känner igen varandra lite grann. Ja jag känner igen dem iaf.
Min rara mor undrade förstås vilka dessa raringar var. Jag förklarade att de synts i både tv, reklam och teater under en längre tid och var enna riktiga kändisar.
Hmm, nu för er som känner min lilla mamma kan ju hoppa över den här biten för ni kan se det hela framför er när det liksom klickar till och det börjar spinna rejält i affärsgenen. Hennes lilla leende och kommentaren om att nu skulle jag minsann presentera henne.

Hua, jag visste ju inte ens säkert att de kände igen mig ju.

Men mamma är ingen blyg liten viol precis så när de väl stoppat in sista tuggan av sin mat så drar hon sakta ut stolen, rekar läget och stövlar fram till deras bord. Japp, så här har det varit hela livet. Mamma är ingen person som liksom låter tillfällena gå henne ur händerna så där står hon nu vid deras bord och drar fram kådisarna, lägger dem på bordet och tycker att det vore kul med ett samarbete. Kan inte annat än att skratta lite försiktigt, hon är underbar helt enkelt och får grabbarna och deras rara fruar att skratta åt hennes tilltag. De känner tom igen hennes namn och vad hon pysslat med tidigare, så nog är hela hon ett varumärke alltid. Vilket jag nu har förklarat för henne då hon undrade vad jag menade med det. Men hur som så ska det bli spännande och se vad detta möte kan leda till. Man vet liksom aldrig med mamma och dagar med henne kan ibland ge det mest oväntade.

Ja just det för er som undrar hur det gick med julpyntet så kan jag säga att jag verkligen gjorde ett lyckoköp och är så nöjd. För er som undra vad det är för ett företag som min lilla mamma trixar med på sin fritid så heter det: Pack of Love så surfa in där och ta er en titt, otroligt snyggt ska jag säga. Dessutom hinner hon med både barnbarn och en del ro och vilande.

Tjing på er!

Kommentarer
Postat av: Annica

Ja, vad ska man säga. Äpplet faller inte så långt från trädet.... eller?



TantMalla är väl inte heller känd för att vara av den diskreta sorten.



Kram på er alla, hälsa den ömma modern så gott.

2009-12-02 @ 08:23:19
URL: http://annicamedc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0