Överlevnad

Jag bara måste berätta om vad min son har gjort i helgen. Det är en riktig djuping man har här ska jag säga.
Först kom han ner och letade toapapper, fann det och försvann. Likadant med ficklampan, plåster, tejp, tändstickor sen kom han och frågade var vi hade tändvätskan.
Vid det här laget var jag lite lätt nyfiken och en aningen oroad.
Han förklarade att han behövde bara lite i en burk, men den måste ha lock mamma.
Nej du lilleman, då får du allt förklara varför och sen gav jag honom en liten förklaring om hur man förvarar brandfarliga vätskor.
Men det går inte, då får inte Pom-pom plats ju. (Pom-pom är hans gosedjur)
Men vad i hela friden håller du på med då?
Men jag håller ju på och förbereder mig ifall det blir naturkatastrof eller krig. Då behöver man ju en överlevnadsväska och nu har jag gjort klart en för mig och Albin (Albin är hans bästis) men det finns så det räcker så att vi alla klarar oss mamma. Hoppas att nån tänker på Ludvig också för han bor ju lite långt bort. (Ludvig är en annan bästis som flyttat)

Nu var det kört , jag var tvungen att inspektera.
Raraste, raraste ungen hade packat en ryggsäck med ombyteskläder, proviant i form av kakor (förstås) och en massa annat som är absolut nödvändigt för överlevnad ute.
Scouterna är bra till mycket det måste jag verkligen säga.
Men det gör ont i hjärtat när jag tänker på att den lille faktiskt har fått i huvudet att det inte är så långt från naturkatastrof och krig att det behövs en väska som är förberedd för att klara av sig själv, hans bästis, sin bror och mig.

Nog för att vår värld håller på att bryta samman och att krigens offer finns i vår omedelbara närvaro varje dag och lider. Men ska våra barn behöva bära på sådana rädslor och känna att de behöver vidta åtgärder.
En sån unge bara måste man älska!!!!
Fundera på det om inte ni också kan behöva en liten väska med förnödenheter för jag är då otroligt tacksam för att nån tänker på mig även om katastrofen inte riktigt nått till det Strömska palatset ännu!
Vår väska är röd och ligger i säkert förvar i förrådet numera, packad och klar!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: solan

De ska vara Oliver som kommer på nåt sånt, han är kreativ måste jag säga.

2009-11-15 @ 23:02:06
URL: http://mormorskriver.blogg.se/
Postat av: Annica

Vilken kille! =)



Hjärtat bara smälter...



KRaM

2009-11-16 @ 09:12:39
URL: http://annicamedc.blogg.se/
Postat av: Annica

En sak till fröken anonym som kommenterar för fullt på min lilla blogg.



Jag är ICKE över 25 och min syn är det inget fel på alls. Jag följer de vita linjerna på asfalten alldeles utmärkt. ;o)



hihihihi

2009-11-16 @ 09:15:19
URL: http://annicamedc.blogg.se/
Postat av: Nilla

Lille gubben...mycket som rör sig innanför pannbenet där, han är för söt.

Jag visade Benge vad du skrivit i din blogg idag. Då drog han sig till minnes en sak som hände när han var i ungfär samma ålder som Oliver är nu, nämligen att det varnades för att det skulle komma ett meteoritnedslag någonstans på jorden. Han blev också väldigt fundersam över hur han skulle lyckas undkomma denna katastrof och hade liknande planer som Oliver ... hi hi hi

Krama Oliver från mig!

2009-11-16 @ 19:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0