Så förbajat gott!

I flera månader har jag och några vänner pratat om att  komma till skott och göra smörgåstårta, inte av någon speciell anledning mer än att det är så himla gott. Faktiskt rätt kul också när man väl står där och håller på.
Mina vänner kommer från Ungern och har visserligen smakat detta förut men aldrig gjort själva.

Nåväl upp och handla in allt tillsammans i Nyköpings stora och nyaste matvarubutik. "Citygross"
Hem till Judith och Justin och slänga ihop rörorna som ska vara till fyllningen och sen var det bara att bygga, både på bredden och höjden.
Väl till dekorationerna så var alla så sugna på att äta så det var svårt att hålla fingrarna i styr.

Ja vad ska man säga, nu har de lärt sig och för ca 350 kronor fick vi en tårta som var 45x25 cm stor. Räckte till oss alla 12 personer och dessutom till matlådor dagen efter. Mäktigt som sjutton och med ett glas öl där till så var dagen gjord för mig. Låg som en pösmunk i soffan när jag kom hem och kunde inte röra mig på timmar.

Tjing!



Kommentarer
Postat av: Annica

Vad mycket smarrigt du äter. Ostkaka och smörgåstårta. Skulle behöva en Tant Malla som svepte över hemma hos oss och slängde ihop massa gott. =)

2009-11-18 @ 09:10:49
URL: http://annicamedc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0