Huvudet en unik skapelse för varje människa

Så var det det där med min skalle nu då. Jag kan ju glädja er med att det inte var någon hjärnskada (utöver de vanliga medfödda). Talfelet beror troligen på chocken och doktorn är mycket positiv till att det bör komma tillbaka inom sinom tid. Det är redan en klar förbättring så det ska nog gå vägen det här. Försöker så smått göra de vanliga bestyren med plugget och annat men det tar lite längre tid än vanligt och det leder ju i sin tur till en hel del frustration. Så slutsatsen blir ju att man kanske inte är den bästa av mammor just nu.

Tålamod grabbar! När morsan har byggt upp ett tillräckligt stort lager av dåligt samvete för det rent hutlösa beteendet, så brukar det löna sig stort för de som har stått ut.

Sonen fyllde 15 för en vecka sedan och jag har svårt att förstå hur det hela gick till  och vart tiden har tagit vägen. Men han fick en hel del presenter och gick omkring och seglade i sin egen lilla bubbla. Han har dock en del bekymmer över hur han ska lösa det med mopedkortet som införts till alla tonåringars stora förtret.  Det är numera obligatoriskt för alla som vill köra moped oavsett klass. En kostsam historia ska jag säga, det kommer inte bli många moppedister i fortsättningen. Men det var väl det som var tanken kan jag tänka. Bra iofs men synd om de grabbar som brinner för motorintresset och har föräldrar som aldrig kommer ha råd att ge dem pengar till körkortet. Ytterligare en bock för uppbyggnationen av ett klassamhälle. Hurra för Reinfeldt!

Bekymmret kommer givetvis inte bara av det förstås men han lider ju av dyslexi så han är lite oroad över böckerna och dess upplägg. Det brukar ge sig när han kommer igång och vad gör man inte för sina barn, mamma får väl stå bakom ryggen och hjälpa till. 

Nu åter till studierna så att man kommer nån vart. Jag håller på med blockhusteknik så har ni några tips, var vänliga bifoga dem i kommentarerna.

Katjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0