Så skönt!

Upp tidigt idag för ett besök hos frissan. Det hela tog ca 2,5 timme men otroligt skönt var det med en ordentlig huvudrubbning. Sedan en långfika med bästaste Jocke och en ordentlig pratstund. Det behövdes vi har inte suttit och snackat sedan i höstas och nu ska vi försöka träffas lite oftare. Han har ju utlovat sin bästa paj att bjuda på tillsammans med ett glas rött. Det är välkommet!

Eftermidddagen blev nog i slöaste laget då orken tog totalt slut. Men det var nog tur det att jag vilade huvudvärken ville inte släppa riktigt. Men jag masade mig iväg till hundkursen som jag anmält mig och Dynamiten till framåt kvällen.
Herregud, ibland undrar jag vem som egentligen behöver den där kursen. men å andra sidan är ju han valp och jag vuxen, jag ska av naturliga skäl vara mer svårlärd!!! Roligt var det iallafall och vi diskuterade nyttan av att lära hunden att vänta innan de hoppar ur bilen ( största olyckstatistiken), de hopper ur och springer iväg och blir påkörda. Ibland är jag lycklig över att vara jag, det kan han ju redan och vi kände oss ju bara så bra förstås. Nu ska jag sy färdigt min provbit i lappteknik så att jag kan börja på nästa imorgon.

Hunden och ungen sover, bara mamma vaken i det här huset men inte länge till.

ZZZzzzzz!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0