Rent hus!

Arkiv X kan numera slänga sig i väggen!
Jag har släppt in vintern i mitt sovrum och sanerat både mig själv och säng och ja, hela rummet faktiskt!
Vadann denna jädra städnoja då?
Jo härom dagen så råkade jag slå över på nån kanal på tv där de visade en "Rent hus" variant från England. Kryper i mig bara jag ska prata om det. Men hur som så var det en man där som sanerade lägenheter från vägglusar som kommit med i en resväska från utlandsresan. HUUU!!! De kom fram om natten och bet sig fast och sög blod från de intet ont sovande.

Ja hur som, så var det ju dessa imaginära vägglusar och andra kliande småkryp som kom i horder inatt och invaderade mitt sovrum och framför allt min säng. Den klådan går inte att beskriva och när man väl fått för sig att de finns där så är det stört omöjligt att sova. Klia, klia, klia!!!!! Har alltid tyckt att Arkiv X har bidragit med ett alldeles tokigt försämrande av mitt sinne då jag blir helt paralyserad och inte ens kan stänga av tv:n fast det är läskigt. Men det här slår allt!!!

Så därav kom det sig att Mallan var tvungen att byta lakan, vädra madrasser och sängkläder. Dammsuga ur varje liten springa i väggar och golv. Duscha och skrubba mig själv i 30 minuter, smort in mig med allehanda väldoftande krämer. Ändå tycker det sig som om det kliar fortfarande ibland. Så med de kvarvarande vägglusarna kämpande för att ta sig upp för mina ben så ska jag säga hej och försöka ta en runda med dammsugaren igen. Känner att de där blå små pillrena med orden "DÅRE" etsade uppå ändå kanske var ett alternativ.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Annica

Vi kanske kan dela en ask... ;o)

2010-01-03 @ 14:10:44
URL: http://annicamedc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0