Märkliga saker händer!!

Jösses vad underligt!!

Hela helgen hade jag planerat för att studera och det började bra redan i torsdags och jag var så strukturerad och fick massor a saker gjorda och bra blev det också. Men så kom fredag eftermiddag i antågande och saker började på nåt sätt att naggas i kanterna. Jag började städa framsidan och plantera och sen blev det lite after work med jobbarkompisar. Igår sov jag lite länge och sedan hälsade jag på min gamla svägerska som börjar bli till åren och har ålderskrämpor. Så då satt jag där med bästaste Ina och drack kaffe med henne så att hon inte skulle känna sig så ensam. Ja sen så var det inhandling av maten jag just kom på att vi skulle äta på kvällen. En film med ungarna och mys. Sedan av någon anledning fick jag för mig att en lördag skulle man ju inte vara ensam på, så då fixade jag ihop en spontanfest för goda vänner som dök in och vi drack lite vin och poppade 80-tal till klockan var bortåt morgonen. Ja vad ska man säga, efter en sådan kväll behöver man ju sova lite längre igen och nu är det eftermiddag och söndagssteken står på spisen och ungarna är ute och far och sedan ska det iväg och firas med kalas hos en vän som fyller år. 
Blir det inte ändring under kvällen så är risken stor för att  min planering kommer sluta som en ihålig prästost med kälkbacke!!!

I vanliga fall är jag inte den strukturerade typen utan brukar ta  saker som de kommer men nu har man ju börjat jobba som lärare och den typen av människa är inte att leka med. De planerar och planerar och genomför och har koll på barn och föräldrar på löpande band. Nu har jag precis insett att jag också ska bli en sån där......
Hur smart var man då när man valde yrkesbana, textilfröken!!!! Jag som aldrig slutfört ett enda av mina stickprojekt, alla ligger  som en hop dåligt samvete i en knöl långt in i förrådet övertäckt av gammalt damm och små råttlortar. Som om någon nånsin skulle vilja ha dem efter detta nu då!!!! Men en dag ska jag jävlar i mig ta tag i dessa små saker och då blir det ordning och reda!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0